11.9.06

Ekvádor - Část 2.

Jak jste si asi všimli, tak psaní tohoto zápisníku jaksi nezvládám. Nedá se nic dělat, času je málo a mám většinou jiné věci na práci, než psaní do "deníčku". Prostě to budu muset vzít maximálně stručně, abych vám nějak dovyprávěl co jsem všechno viděl a zažil v tom Ekvádoru a taky tady v USA.
Posledně jsem skončil v Cuence, kde jsme v neděli (18. července) večer vyrazili na náměstí Parque Calderón. Trhovci tam prodávali spoustu cukrovinek a chystal se tam ohňostroj, nebo spíš jakési symbolické zapálení kříže. To spočívalo v tom, že tam postavili kříž o výšce tak 6-8 metrů a ověsili ho petardami a rachejtlemi. Potom ve stanovenou dobu dva odvážlivci přiběhli, rachejtle zapálili a pak už jen s obtížemi zdrhali.
Já jsem se nevědomky postavil k onomu kříži dost blízko (abych udělal pěknej záběr) a pak jsem toho litoval. Když ten kříž vzplál, tak z něj naprosto nekontrolovaně lítaly rachejtle a dělbuchy na všechny strany. Chtěl jsem odtamtud vypadnout, ale za mnou stál dav lidí, kteří se odtamtud nechtěl hnout. A tak mi nezbylo než si zakrýt obličej foťákem a fotit. Mě žádnej dělbuch ani rachejtle naštěstí netrefila, ale viděl jasem, že pár lidí zasáhla světlice. Jestli se někomu něco stalo, to nevím. Pochopil jsem ale, že cena života v Ekvádoru není příliš vysoká. U nás by se nic takového nemohlo stát, protože by nás k tomu kříži nepustili dál jak na 100 metrů, aby se nikomu nic nestalo. Holt země 3. světa.

Pondělí dopoledne jsem strávil s Karolínou chozením po Cuence, protože J.R. si musel něco zařídit. My jsme tak prošmejdili centrum Cuenky (jakpak se to asi skloňuje?), její tržiště, kostely, dům postavený v klasickém španělském stylu, a výrobnu panamských klobouků. Ačkoliv se tyto klobouky nazývají panamské, ve skutečnosti pochází z Ekvádoru a v Cuence se jich vyrábí největší množství. Panamské se nazývají proto, že vešly ve známost při stavbě panamského průplavu. Já jsem si vybral jeden takovej fajnovější za 12 dolarů a hned jsem si ho oblíbil, jak se můžete přesvědčit na následujících fotkách.



Nezapomeňte se také podívat do celé galerie fotek z Cuency. To je pro dnešek vše, snad se zase brzy utrhnu a napíšu další pokračování. Tak zatim...