11.10.05

Florida 2005 – Key West

Pokud si ještě vzpomenete, tak posledně jsem vyprávění skončil v Miami před cestou na Key West. Tam jsme vyrazili někdy po poledni, ale abych se přiznal, moc si z té cesty nepamatuji, neboť jsem ji skoro celou prospal. Vím jen, že nám trvalo přes hodinu, než jsme se dostali pryč z Miami, protože jsme jako naší trasu zvolili silnici US 1, která má asi tisíc křižovatek a z toho všechny světelné. Takže si jen vzpomínám, že jsem v polospánku slyšel J.R.a nadávat, že se tam snad nikdy nedohrabem.
Potom jsme se ovšem dostali až na nejjižnější cíp Floridy a „přeskočili“ jsme (po mostě) na nejbližší ostrov, neboli Key Largo. Keys (čti „kýs“) jsou ostrůvky položené na jih od Floridy a jsou snadno dosažitelné autem, neboť jsou propojeny sérií silničních mostů. Takže můžete právě po silnici US 1 „doskákat“ až na nejzápadnější (a zároveň nejjižnější) z nich – Key West („ký vest“).
Dříve na Key West vedla železnice, ale jeden z hurikánů v roce 1935 jaksi očesal všechny železniční mosty, takže na jejich základech poté postavili mosty silniční. Bohužel ani ty silniční mosty z konce třicátých let už v provozu nejsou, ale sem tam ještě můžete spatřit jejich zbytky z oněch současných betonových monster, které by měli většině hurikánů odolat.
Key West je oblíbenou turistickou destinací a nabízí nejrůznější druhy zábavy. Od potápění a snorklování, přes procházky a tůry, až po večerní zábavu v barech a restauracích. Na Key Westu najdete všechno „nejjižnější“ (alespoň pro Američany). Nejjižnější dům, nejjižnější cíp Spojených Států, nejjižnější poštu, nejjižnější restauraci, no prostě všechno. Taky zde žil spisovatel Ernest Hemingway, z jehož domu se stalo takové malé muzeum. Dodnes tam prý žijí potomci jeho slavných šestiprstých koček.
Kluci se ve čtvrtek ráno sebrali a vyrazili na výlet lodí snorklovat a potápět se. Já jsem s nimi jít nemohl, protože mi pořád ještě nebylo nejlíp, ale aspoň jsem si mohl přispat a udělat malou procházku s výstupem na „nejjižnější“ maják. V poledne jsem je pak vyzvedl a zašli jsme si na oběd do restaurace herečky Kelly McGillis, která hrála například v Top Gunu. Obsluha tam trochu vázla, takže jsme tam "zkejsli" přes hodinu, nicméně jídlo bylo ucházející.
Na Key Westu také žije početná komunita Čechů a Poláků. Kde se tam vzala to nevím, ale je to fakt, protože nám netrvalo dlouho a jednoho jsme tam potkali. Vyfotil nás u nultého kilometru silnice č. 1 a nevěřil, že jsme Češi, než mu to Aleš hezky česky vysvětlil.
Pokud jsem vás tedy dostatečně naladil, tak se koukněte na fotky:



Pak už jsme opět nasedli do našeho vozu a vyrazili zpět na pevninu. Příště vám popíšu, jak jsme fotili západ slunce a aligátory v Everglades, tak se těšte.
Pro dnešek toho mám dost (už je zas skoro jedna, hrůza!), tak ze zatím mějte a zase brzy na přečtenou...

M.